onsdag, september 17, 2008

Valp och yrkesutbildning!

Åh vad jag hoppas på att allt blir som planerat!
Har nämligen bestämt mig för att jag ska gå en yrkesutbildning på Hundens Hus till nästa höst där jag ska utbilda mig till massa saker inom hund :)
Kommer bli toppen kul!!
Innan jag börjar utbildningen måste jag gå en kurs som jag ska ta nu i höst/vinter där jag blir diplomerad instruktör.. ser fram emot det här så himla mkt!
Och pricker över i:et är att jag ska få en ny hund!!!!!!!!!!!!!!!
Trisse är ju nu 8 år och därför för gammal för att jobba med på det här sättet och då har jag bestämt mig för att skaffa en Pomeranian :)
Har redan tagit kontakt med en himla bra kennel där hon har en kull på tre valpar på 1 vecka just nu :) .. ska åka upp dit på torsdag nästa vecka och hälsa på och träffa henne, hennes vuxna hundar samt dom små valparna.
Jag ska försöka göra ett sånt himla bra intryck och jag hoppas verkligen på att jag får tinga honom när jag är där. Åååh! Jag vill!!!
Har pratat jättemkt med henne i telefon och hon låter väldigt intresserad av allt när jag berättar och det låter som om det finns en hyffsat bra chans att han är min :)
Om jag får tinga honom så kommer jag få hem honom till mig i mitten eller i slutet av november någon gång :)
Min lilla Kiedis <3
Längtar tills jag ska få åka dit och träffa honom och alla dom andra vovvarna.

Förhoppningsvis har jag snart en liten sån här hos mig, fast min kommer ha en lite mörkare färg om jag får från den kenneln jag har kontakt med nu :)

Inga kommentarer: