fredag, april 24, 2009

Vadå "varför det"??

Kom precis hem från kvällsrundan med Kiedis.
På vägen hem mötte jag en granne som har en blandras som Kiedis brukar träffa ibland men jag har aldrig riktigt pratat med hon som äger blandisen.
Men nu alldeles nyligen pratade vi för första gången och vårat samtal såg ut såhär:

Hon: Gud vad du är ute och promenerar mycket!
Jag: Jaa.. hehe..
Hon: Varför det?
Jag: Öh? Jag vet inte? För att jag tycker det är skönt.
Hon: Aha. Men jag ser dig varje dag, flera gånger.
Jag: Ja?
Hon: Men du bor alldeles här va?
Jag: Ja precis, jag bor där *pekar*..

Sen fortsatte samtalet om att jag inte har något jobb just nu och hon tyckte att jag skulle öppna ett eget hunddagis här i Hagsätra. Och så vidare, och så vidare..
MEN! Vadå "varför jag promenerar så mycket"?
Är det något dåligt att vara ute på promenad med hunden om dagarna?
Haha, jag fattar ingenting. Hon sa det verkligen som om jag gjorde något konstigt.
Typ i stil med "Du knarkar väldigt mycket! Varför det?"..
Skumt som fan! :P
Har man hund ska man väl ändå ut och gå med den också? Eller???
Har jag kanske missuppfattat det där?
Är det hundar man har hundlåda till? Är det katter man går ut och går med?
Har man kaniner i terrarium och ormar lösa?
Hästar i akvarium och fiskar i stall?
Jag blir förvirrad!

Inga kommentarer: