tisdag, april 21, 2009

Det är FESTival!

Fan ge mig Peace & Love nu!
Jag längtar så äckligt mycket!!
Alltid samma längtan varje år och just nu har jag fan festivalfeber.

Jag vill kliva in på festivalområdet, med Jossan, med all packning och med två stora smile i ansiktet!
Jag vill leta upp den bästa platsen, som alltid ska vara den värsta platsen.
Det ska vara platsen där dräggen bor! Där leran flödar och där partyt aldrig tar slut!
Jag längtar tills vi sätter upp tältet (och slår i tältpinnarna med kötthammaren!)
Jag längtar tills vi "inreder" tältet. Allt ska ligga snyggt och prydligt för att sedan förstöras efter några timmar.
Jag vill sätta mig i brassestolen och öppna festivalens första cider, skåla med Jossan för att sedan bli packade och bege oss ner för det traditionella första festivaldoppet.
Jag vill höja musiken på stereon, tända en cigg och skåla med Jossan igen!
Jag längtar tills vi däckar dyngraka i tälet för att sedan vakna upp på morgonen och vara sådär *festivalsnygga!
När sminket från gårdagen har letat sig långt ner på kinderna. Håret står åt alla håll och kanter och man upptäcker att kläderna man bar fortfarande sitter kvar på kroppen.
Jag längtar så sjukt mycket!
GE MIG FESTIVAL NU!!

*Det där med att vara festivalsnygg är faktiskt ganska svårt. Man får inte vara för snygg och man kan inte heller vara för ful.
Är man för snygg undrar folk vad i helvete man har gjort och är man för ful så undrar folk desamma!
Jag och Jossan har lyckats med både och och här kommer lite bevis;


För fräscha:






















För fula:


2 kommentarer:

Josefinne sa...

HAHAHAHAHHAAHHAHA :D :D :D Fy satan vilka groteska bilder! Hur ful får man vara egentligen? Så fula får vi FAAAN inte vara igen! Hahahha, shit jag kan verkligen inte sluta skratta!

Anki sa...

HAHAHA jag vet!! Det är ju sjukt!!
Men fan, man får bjuda på den och tänka sig för på P&L! ;)
Innerst inne är vi ändå alltid snygga! Haha..