torsdag, april 30, 2009

Inga valptänder kvar!

Åh nu är jag hel igen! Kiedis är hemma!!
Allting gick superbra, han är så duktig min lilla kille.
Var hos vetten imorse vid 08.00 och det började med en liten hälsoundersökning.
Allt såg bra ut och kl 08.30 var det dags för sköterskan att ta Kiedis ifrån mig.
Han pep och kollade efter mig när jag gick :(
Hjärtskärande!!!
Jag åkte hem och kände hur oron steg. Mådde illa för att jag var så nervös och orolig.
Tänk om? Tänk om?! TÄNK OM NÅGOT HÄNDER!!!
Usch.. tiden gick så fruktansvärt långsamt men när klockan slog 11.00 ringde min telefon.
Svarade fort som fan och veterinären berätta att allt hade gått superbra :D
Ni kan inte förstå min lycka!!
11.20 hoppade jag in i bilen och åkte och hämtade upp världens tröttaste lilla hund.
När han fick syn på mig började han skaka. Han blev så glad och jag med när jag antligen fick tillbaka honom i min famn. ÅÅH MIN HUND!!! <3
Nu är vi hemma igen och Kiedis ligger på golvet på mitt täcke och sover.
Han är jättedåsig, trött, vinglig och förvirrad.. och för att inte tala om vilken smärta han har i munnen.
Alla valptänder drogs ut så nu får han smärtstillande i en vecka. Lilla älskling.
Han får heller inte äta vanlig mat utan ska äta ris och kokt fisk i en vecka.
Inget hårt godis, inga godisben, ingenting.
Får inte ens leka med leksaker förrän alla sår i munnen är läkta.
Men det tror jag inte han är så sugen på att göra heller.. han har väldigt ont och ska ta det lugnt nu hela dagen.
Imorgon kan han motionera igen men man ska fortfarande ta det lugnt och låta honom bara vara i lugna miljöer.
Men, faan så underbart skönt att allt gick bra!!!!
Kiedis är nog tamigfan världens starkaste hund.. än så länge finns det ingenting som har stoppat honom!! Och han har varit med om mkt...!

Inga kommentarer: