måndag, juni 01, 2009

Nere men ändå nöjd.

Idag känner jag mig lite nere.
Är så ledsen att den här skiten tar över mitt liv!
Hade så djävla kul i fredags och jag blir så frustrerad och arg att jag hellre har suttit hemma det senaste 1 ½ året och oroat mig över mat och vikt istället för att gå ut och träffa människor.
Jag vill verkligen förändra mitt liv nu!!
Är stolt som fan över mig själv som verkligen tog mig ut, träffade kompisar och dessutom hade sovsällskap på natten.
Ni förstår inte hur stolt jag är! Och vilket enormt framsteg det är för mig!
Dessutom har jag dom senaste dagarna burit KORTA shorts!!!!!!!!!!!!!!!!
Alltså det har jag inte gjort på hur länge som helst.
Har verkligen trotsat ätstörningen på ett annat sätt den här helgen.
Maten har ju inte gått så bra direkt.. men jag har varit bakis och trött och inte orkat kämpa.
Åt iaf en macka och en sallad i fredags, i lördags försökte jag äta på kvällen men det gick inte speciellt bra så jag spydde upp det och idag har jag ätit en majskolv.
På kvällen blev jag sugen på snacks men det åkte självklart ner i toaletten sen.
Min mage protesterade!
Men jag är nöjd ändå. Djävligt nöjd.
För som jag sa, jag trotsade skiten på ett annat sätt. Och för er där ute som inte förstår... det ligger så djävla mkt annat bakom anorexi än mat!
Och att JAG har burit korta shorts hela helgen är fan helt galet.
Kan knappt förstå det själv!!!!!!!!
Och för att inte tala om mitt sovsällskap... herregud! Jag är som sagt NÖJD!!!!

2 kommentarer:

Fia sa...

Kämpa på! Hittade till din blogg för ca en månad sen och har följt den sen dess. Tycker du verkar vara en otroligt stark tjej och jag tror du kommer kunna ta dig igenom det här. Fortsätt kämpa, även den minsta förändringen är ett steg åt rätt håll.

Anki sa...

Tack! :) .. Dina ord inspirerar mig. Känns så skönt att höra från folk att dom tycker jag verkar vara stark, har aldrig dom tankarna om mig själv nämligen så det värmer som fan.
Jag ser framemot ett liv utan ätstörning... åååååå herregud så underbart det låter!!!!