tisdag, oktober 09, 2007

En värld i förändring.

Tänk hur lätt ens värld kan förändras? Bara genom en sekund kan allt vändas, vändas emot dig.
Eller helt enkelt bara ta slut.
Tanken slog mig idag. En tanke som sa att man borde ta vara på varenda minut av sitt liv.
Jag vet, det är en klyscha. Men läs meningen en gång till och tänk efter.
Ta vara på varenda minut av ditt liv.
Det är så lätt att låta en dag passera förbi utan att ens ha njutit av den, utan att ens ha lagt märke till den.
Man sätter upp mål, saker man längtar till och saker man väntar på att få göra och i väntans tid är det lätt att glömma bort att man faktiskt bör leva i nuet.
Man räknar ner dagarna tills det planerade ska hända. Man blir glad av att flera dagar försvinner!
Men innan man låter dagarna försvinna, en och en, kanske man ska tänka att den dagen aldrig mer kommer åter. Du har dagen endast en gång.
På ett sätt vill man leva sitt liv till fullo men egentligen gör man inte det. Inte alls!
Världen påverkar så otroligt mycket. Tänk egentligen, om du hade oändligt mycket pengar - skulle du verkligen göra det du gör idag?
Folk säger att man är lycklig, men kan man inte alltid bli lite lyckligare?
Jag blir så irriterad på mig själv när jag tänker sånna här tankar för jag är nog ett prakt exemplar på människor som inte tar vara på det man har. Som tar allt för mycket för givet.
Vem vet, jag kanske inte lever om en vecka? Jag kanske får en dödlig sjukdom imorgon? Någon i min närhet kanske går bort inom en månad?
Det händer inte mig.
Visst, men en dag gör det de!

Inga kommentarer: