måndag, augusti 31, 2009

Hunddagis är ingen piece of cake.

Var helt underbart att vara tillbaka på dagis idag!
Har verkligen saknat det som fan.. och alla söta vovvar, och såklart - allt roligt skitsnack med brudarna! :D
Längtar tills jag kan börja jobba där varje dag igen.
Men nu är både jag och min kropp djävligt trötta.
Om det är någon som tror att det är en piece of cake att jobba på hunddagis så kan jag meddela er att ni har verkligen fått något om bakfoten (heter det så?).
Man brukar ju säga "never judge a man until you have walked a mile in his shoes"..
Jag tänker härmed göra om citatet till;
"never judge a dog-minder until you have walked a mile with his/her ten dogs with ten different wills, who together weight about 400 kg and you only weight about 50 kg.."
Det var väl ungefär allt jag ville ha sagt.
Puss!

Inga kommentarer: