onsdag, maj 27, 2009

Middagen avklarad!

Har precis ätit middag med mamma och pappa.
Dom var här och monterade min duschvägg, blev inte klart men pappa och Rikard kommer över imorgon och fortsätter.
Härligt :) .. är fortfarande lite grejer kvar som ska fixas med min lägenhet men ingen panik.
Kan lägga upp bilder på min lägenhet när jag har städat så ni får se hur den ser ut!
Den är sjukt snygg och jag har designat allt.
Det enda som är kvar ifrån förra ägaren är köket och golvet, resten är jag till 100%.

Förövrigt har den här dagen gått sådär.
Min mage var uppsvälld som jag vet inte vad efter min frukost och hela min kropp ville vända sig ut och in.
Jag gick på en promenad för att försöka tänka på annat men det gick inte.
Kunde inte behålla det.
Men än så länge ligger middagen där den ska, och jag känner mig mycket bättre nu!
Blev en sallad till middag med lite ost så det är inte så jobbigt mat för kroppens matsmältning.
Den får stanna där i magen..
..(och smältas, för att sedan bli till fett som lägger sig på kroppen...)
.........(eller så slutar jag tänka på det och låtsas som ingenting har skett...........)
..(blir tooooooooookig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)......

5 kommentarer:

emeli sa...

bra att den får stanna. keep it up!
nu har jag ju absolut ingenting med det här att göra egentligen men jag hoppas att du har uppsökt/planerar att uppsöka någon som kan hjälpa dig ur det här. jag vet att det är ofattbart (och åt helvete jävla förbannat - jag blir så arg) svårt att få bra och rätt hjälp, men det behövs verkligen för att klara det alldeles själv måste vara tufft. kanske för tufft.
jag hoppas och tror att allt kommer lösa sig för du verkar ju vilja förändra och det är, som jag nog skrev förut, steg ett. : *

Anki sa...

Men även fast "du inte har något med det här att göra" så ska du veta att det både stärker och värmer på alla sätt och vis det du skriver!
Jag har sökt hjälp, men varje gång jag har fått tid har jag skitit i det.
Jag vågar inte. Det känns så läskigt att någon annan ska säga till mig hur jag ska göra.
Men jag vet att jag måste :(
Skulle aldrig klara det här själv. Förr eller senare trillar jag bara tillbaka igen och då är det svårt att prata vett med sig själv.

Anki sa...

Och som du skrev, den där djävla vården!!!
Man ska minsann behöva jaga dom för att få hjälp.. dvs om man inte är på gränsen till att dö.
Då får man komma in.
Annars får man vänta 3 månader!!
Men what?! Och hur djävla mkt kan inte hända på 3 månader då!?!?
Skitvård.

Emeli sa...

ja, det är så sjukt och idiotiskt och fan!! GUD vad arg jag blir. jag har en kompis som har haft bulimi och anorexi i omgångar i flera flera år. hon har sökt hjälp varje gång, så skickar de hem henne med anledningen: du är inte tillräckligt sjuk.
WHAT? nej fy fan vad förbannad man blir.
insåg precis att det här kanske inte var något du behövde höra, eller så kanske det var det så att du inte får för dig att det är bara just dig de vägrar hjälpa.
nästa gång vågar du! jag håller tummarna. om det är alldeles för hemskt väl där kan man ju faktiskt bara gå. då har du ju trots allt testat en gång och kanske inser i efterhand att "det var kanske inte så farligt, jag försöker igen".

Anki sa...

Alltså fyfan säger jag bara!!
Hur i hela helvetet kan man slänga ur sig den kommentaren till en person med ätstörning????
"Du är inte tillräckligt sjukt"! Nähe? Så vadå? Du tycker jag ska bli sjukare!!?
Snacka om en triggande kommentar.
Usch och fy och blä för vården i Sverige!!

Jag vill på ett sätt söka hjälp men det är så svårt att bestämma sig.
Det känns som om jag söker hjälp så MÅSTE jag bli frisk, sån enorm press att det är galet.
Men som du säger, känns det för svårt så är det ju bara att gå därifrån.
Gäller bara att komma in först också!