söndag, maj 24, 2009

Låt mig bli fri(sk)!

Imorgon, söndag den 24 maj, då börjar jag!
Jag har bestämt mig.
Jag ska försöka. Jag ska ge det en chans!
Jag förstår att det kommer bli svårt. Djävligt svårt.
Förstår att det kommer spillas mycket blod, svett och tårar.
Men den här gången har jag iaf ALLA på min sida..
Ingen kämpar emot. Ingen ställer jobbiga krav på mig.
Jag kommer göra det på mitt sätt, i min fart och med mina val.

Så snälla vänner, jag ber er.
Pressa mig inte. Om jag spyr, så låt mig spy. Det betyder inte att allt är kört.
Det betyder inte att jag inte längre kämpar!
Jag kommer kämpa hela djävla tiden. Men jag kommer också spy, jag kommer svälta, jag kommer hetsa.. men jag kämpar, det ska gudarna veta, jag kämpar!

2 kommentarer:

Emeli sa...

heja dig! hoppas att det blir bra till slut, även om det ibland känns som att det aldrig blir det. att förstå att man måste ändra sitt beteende är nog ett himla stort steg mot att bli bättre. heja heja : )

Anki sa...

Tack Emeli :)
Det värmer jättemkt att läsa dina ord.
Jag hoppas att jag kan leva ett friskare liv någon gång.
Jag ska försöka, jag måste försöka!