måndag, november 24, 2008

Tur i oturen!

Idag hade jag riktigt tur i oturen. Började med att jag försov mig i en timme och fick slänga på mig kläderna, väcka Kiedis, packa ihop några leksaker och springa ner till bilen med Kiedis och hans bur.
Vi skulle ju iväg till jobbet.
När jag hade packat in allt i bilen och satt mig för att köra iväg så visar det sig att min bil inte startar!
Fan, tänkte jag... eftersom jag skulle bli ännu mer försenad nu.
Ringde mamma fort som fan och hon sa att pappa skulle komma hem och hjälpa mig med startkablarna. Skickade ett sms till min chef och skrev att jag skulle bli as sen eftersom bilen vägrade gå igång.
Efter 5 minuter ringde min chef och sa att kunden jag skulle städa hos sa att jag inte behövde komma idag!
Woho!! Jag fick ledigt hela dagen :D sjukt djävla skönt! Ringde pappa och sa åt honom att vända :)
Så den har dagen har gått åt till Kiedis pälsvård.
Han var superduktig när jag skulle klippa hans tassar och öron samt klippa klorna.
Kiedis somnade när jag klippte hans öron och sov hela tiden när jag höll på med tassar och klor :)
Efter det lekte vi lite och sen var det dags för ett bad för lillkillen.
Det var inte kul alls tyckte han! Var jättekonstigt att bli så blöt och han var jätterädd. Skakade som bara den och ville helst vara i min famn.
Efter badet var han så rädd att han skakade som ett asplöv. La honom på mitt bröst och där somnade han på en gång.
När han vaknade efter en timme var det pusskalas :)
Men han var jätteduktig som orkade med allting. Speciellt att bli fönad och borstad.
Nu är han mjuk som bomull och luktar jättegott! Han verkar iaf tycka om att vara ren och fin för han har pussat på mig mest hela dagen :)

Inga kommentarer: