söndag, september 09, 2007

Bloody sunday.

Trots än att jag är sliten efter helgen känns det ändå dystert och trist med en söndag.
Söndagar är verkligen tråkiga dagar, för hur kul man än gör den så är det ändå alltid söndag, bloody sunday!
Men igår var det lördag och lördagar är ju alltid bra. Igår var det riktigt bra drag på klubben! Mycket folk och en jäkla massa som röjde på dansgolven, även jag och Ebba svängde lite grann på oss. När vi stod där och shejkade loss så började vi även prata med en bög som var 100% säker på att han inte var bög, medans jag är 100% säker på att killen var det. 110% till och med!
Han var så härlig, tjock och glad, svängde på höfterna som en casanova och trippade omkring på tårna till Carola. Han skuttade fram till baren när han skulle beställa sina drinkar, vickade på rumpan varje gång han tog ett nytt steg och dessutom var han 24 år men hade inte kommit i målbrottet än. Vilket dilemma! Hoppas han upptäcker det själv snart :)
Eftersom det var så regning väder igår så ville jag och Ebba verkligen inte gå till nattbussen, så vi hoppade in i en taxi som skulle köra oss till Gullmarsplan. Fråga mig inte varför!! Ibland förstår jag mig inte på mina egna idéer. Men men, till Gullmarsplan kom vi, helskinnade för 60 spänn. Där stod vi och frös och förstod inte alls hur vi skulle lyckas ta oss hem. Ebba fick nästan dela kroppsvärme med en konstig filur i blottarrock dessutom! Jag stod och hånlog bredvid.
En buss kom iaf och den hoppade vi på. På nattbussen träffade jag en annan konstig filur. Vilket man alltid gör på nattbussen hem. Men den här killen var bra full och ville leka någon konstig handlek hela vägen hem som jag inte alls förstod mig på. Jag var nog bara dryg och oförstående mot honom.
Väl framme vid OK fick vi sjuss hem av någon bilbärgningsbil. En jäkla knasig resa hem istället för att bara åkt till Huddinge med taxin från första början. Men med alkohol i kroppen blir dom allra dummaste idéerna dom allra bästa.

Allmänt om gårdagen så vart den riktigt lyckad. Trevligt sällskap och bra drag överhuvudtaget.
Träffade lite folk som jag inte träffat på sjukt länge också, bland annat Calle och Andreas.
Ebba höll mig sällskap hela kvällen också vilket självklart var toppen. Ett annat litet glädjepaket som höjer nivån ännu ett snäpp är självklart Sebbe himself :)
Bra betyg på allt helt enkelt!


Har lämnat både vardag och slentrian,
i entrén vid Stureplan.



Inga kommentarer: