lördag, augusti 25, 2007

Home sweet home.

Inatt kom jag hem från Scottland. Fan vad grymt det har varit!
Vi kom dit klockan 00.00 (engelsk tid) i torsdags, letade upp en taxi som tog oss in till Glasgow.
Då allting var stängt när vi kom fram gick vi och la oss vid 2 tiden för att sedan stiga upp vid 10. Käka frukost som vi egentligen inte fick sen göra sig i ordning för att spendera 9 timmar i kö.
Men fan vad det var värt det!!
Under tiden vi köade så satt vi och drack och fördrev tiden genom att titta på andra människor. Såg en kille som var så äckligt lik Anthony att jag höll på att svimma. När jag såg honom från sidan höll mitt hjärta på att stanna då jag verkligen trodde att det var the real Anthony.
Till min besvikelse vände han sig om och då upptäckte jag att det bara var en kloning.
Men fan, har aldrig sett en människa som är så otroligt lik en annan.
Klockan 4 släppte dom in till arenan. Jag och Tobbe kutade fram för att få grymma platser, vilket vi fick!
Längst fram vid andra staketet :) UNDERBART!!!
Klockan halv 7 började första förbandet som var några scottska idioter .. hel sjuka var dom. Det första sångaren gör när han kommer ut är att ställa sig och peka på folk och sedan peka finger åt dom. Klockan 8 (tror jag) började förband nummer två. Dom var faktiskt helt okej, nästan bra faktiskt!
Efter det bandet visste man att RHCP skulle komma och snacka om att jag var nervös då.
Helt plötsligt ser man Chad, John och Flea komma ut på scenen.. Chad slår sig ner vid hans trummor och greppar sina trumpinnar. John lyfter upp sin gitarr och fattar tag om den och Flea tar upp sin bas och drar första riffet. GUDOMLIGT!!!!!!!! :D
Efter 5 minuter kliver min kärlek ut på scenen. Anthony. Jag trodde jag skulle dö.
So close but yet so far.
Konserten var grym. Mycket bättre än både Stockholm och Roskilde. Dom var på så bra humör. Alla röjde! Alla lekte! Allt var grymt :D ..
Efter konserten var det omöjligt att ta sig fram då hela staden var avspärrad av poliser. Det var så jäkla mycket folk så det finns inte.
Såg ut som en myrstack när dom släppte fram alla.
Jag och brorsan tog oss till en buss som skulle ta oss in mot vårat hotell. Vi träffade 4 fulla scottska människor som gjorde allt för att få med oss att kröka med dom. Men den ena killen var ett riktigt pain in the ass som var all over me och allmänt skum så vi gjorde allt för att bli av med dom.
Slutade med att han skulle pussa min bror på kinderna (som hej då) men brorsan backade undan. När han sedan skulle pussa mig upptäckte jag kvickt att han var ute efter en puss på munnen så jag drog ner huvudet fort som fan och fick världens slemmigaste och äckligaste puss rätt på ögat.
Usch!
Innan vi åkte hem igår så gick vi runt i Glasgow och shoppade lite. Hittade en sjukt grym affish på RHCP och lite andra grejer.
Riktigt bra var allt iaf, dock gick inte min dröm i upplevelse.. Anthony, when will you be mine?!

Inga kommentarer: