fredag, december 05, 2008

Puhh, vilken dag!!

Herregud vilken dag jag och Kiedis har haft idag!
Började med att mamma ringde vid 08.00, självklart vaknade vi inte då utan vi bara hörde att det ringde och somnade om sen.
10.00 väckte Kiedis mig och då tänkte jag att jag skulle ringa mamma och se vad hon ville.
Då berättade hon att jag hade fått veterinärtid klockan 11.00!!!
Det var ju bara att slänga på sig kläderna, lite smink och på med en mössa för att dölja det ofixade håret, ge Kiedis mat och sedan åka iväg.
Upptäckte nämligen konstigt öronvax i Kiedis öron igår så det blev brottom till veterinären.
Väl där framme ville alla människor hälsa på Kiedis och det blev värsta uppståndelsen när vi var där. Alla blev helt till sig! :D
Kassörskan ropade dit alla kollegor och alla tyckte han var så söt och liten!
Inne hos veterinären var Kiedis jätteduktig. Han lät honom hålla på med öronen och klämma och känna på honom.
Passade även på att ge Kiedis sina vaccinationer mot valpsjukan och kennelhosta, så nu är det gjort :)
Efter veterinären skulle vi åka och städa ett hus i 4 timmar så det blev lite bråttom iväg.. klockan var nu 12.00.
När jag väl sätter mig i bilen kommer jag på att jag inte har någon adress till kunden och börjar leta frenetiskt igenom min GPS efter någon adress. Hittade en som jag trodde var rätt och började köra.
När jag är framme vid mitt mål (som inte alls var rätt mål) så ser jag att det inte stämmer.
Ringde min chef men hennes mobil var avstängd så jag skyndade mig att ringa mamma och be henne gå in på eniro för att hitta adressen till kunden.
Men på eniro stod enbart kundens jobbadress! Helvete!
Fick mobilnumre till kunden och försökte ringa men då visade det sig att den också var avstängd. Provade ringa min chef igen, men fortfarande avstängd mobil.
Ringde mamma som fick ringa till kundens jobb för att försöka få tag på henne men det visade sig att hon var på kundmöte och skulle ha mobilen avstängd hela dagen.
Fan, fan, fan!!
Mamma började rota runt efter folk som kunde vara hennes man och vi hittade en kille.
Fick då adressen hem till dom där jag skulle städa och åkte dit.
Väl framme vid huset så kommer jag på att jag har ju ingen djävla aning om vart nyckeln är gömd.
Börjar leta frenetiskt! Det måste sett ut som om jag planerade inbrott.
Hittar inte nyckeln efter en kvarts letande och ringer då min chef igen, men fan mobilen är fortfarande avstängd.
Ringer mamma och får nummret till kundens man.
Ringer till hans telefon men hey, varför inte!? Den mobilen är OCKSÅ avstängd!!
Ni kan ju gissa vilket bra humör jag hade nu!
Ringde mamma igen som fick ringa till hans jobb och då visade det sig att han också var på kundbesök.
Alltså inte mkt mer att göra åt saken än att skriva en lapp och sen åka hem.
Djävla skit dag!
Så nu måste jag åka dit på måndag och städa när jag vet vart nyckeln är gömd!

Förresten så hade Kiedis fått någon svampinfektion i öronen :( .. stackars liten!
Så nu ska jag tvätta hans öron med olika mediciner i en månad.
Hoppas det blir bra då! Annars skulle jag komma tillbaka.
Imorgon är det en stor höjdpunkt under åren.. HUNDMÄSSAN!!!
Har ett fullspeckat schema där från klockan 09.00 till 17.00.
Ska bli grymt djävla kul :)

Inga kommentarer: