tisdag, december 15, 2009

Hillel vs John vs Josh

Det känns ju djävligt märkligt för oss RHCP fans att det ska komma en ny gitarrist till bandet.
Många har sagt nu "men vad tur att det inte var sångaren som slutade iaf".. WTF?
Alla har ett eget sound. Och ett gitarr sound betyder minst lika mkt som sångarens röst.
Jag vet inte hur man ska kunna beskriva det för folk som inte är insatta.
Red Hot Chili Peppers är ett band, där alla har lika stor betydelse.
Alla individer har sin egna personlighet och alla är precis lika älskade!
Det spelar ingen roll vem det är som slutar, det förstör bandet oavsett.
En ny röst, ett nytt drumsound, en ny basgång eller som nu en ny snubbe på gitarr..
Det känns overkligt, korkat, omöjligt och helt djävla ofattbart!

Jag kan inte se RHCP utan John. Det saknas ju en person då!
Hur fan ska man kunna se RHCP som dom bröder man sett dom förut utan Johns passion och intensitet?
Det känns så djävla oäkta.
Hur fan ska Josh ens kunna ta Johns riff? Hur fan ska han kunna komma i närheten av Johns prestationer?
Hur fan ska han kunna ersätta John?
Jag kan tänka mig att det var exakt såhär alla fans kände när Hillel dog och blev ersatt av John.
En liten grabb som skulle gå i Hillels skor.. en liten grabb som skulle fylla ut det tomrummet som Hillel lämnade.
Men om han gjorde det!! Han gjorde det med bravur!! John överfyllde fan tomrummet.

Trots det kan jag ändå inte tänka mig att Josh klarar av det.
Visst, klart killen kan spela! Ingen tvekan om den saken..
Men bara för att man kan spela innebär inte det att man platsar. Eller att man kan fylla ut ett tomrum efter en av världens bästa gitarrister.
En person som är så älskad av alla sina fans.
Jag vet inte.. Jag har svårt för det här!
Det kommer inte vara samma Chili Peppers utan John.
Jag kommer inte kunna vänja mig vid tanken..
På scenen kommer det stå 3 orginalare och 1 främling.

Please, don't leave John!
Forever love! Forever RHCP!


Inga kommentarer: