onsdag, juli 15, 2009

Erase - replace!

Har precis tittat på Eternal Sunshine Of The Spotless Mind.
En grym film som verkligen får en att tänka till...
Frågan är om man själv skulle vilja radera en person ur sitt liv? Massa minnen?
Helt ärligt så kan jag faktiskt svara ja på den frågan!
Jag skulle mer än gärna låta någon hjärnkirurg rensa lite i min hjärna.
Radera en jäkla massa minnen, både bra och dåliga, spelar ingen roll.. bort ska dom!!!
And I will try to fix you...
Jag vill radera så att jag kan bli jag igen. Jag vet att om man nu skulle kunna radera minnen så skulle jag inte vara den jag är idag.. men den jag är idag, är inte den jag vill eller ska vara.
Så tänk, tänk om man kunde spola tillbaka tiden.
Jag skulle spola, snabbspola, radera, radera, radera, deleta, sudda, glömma!
Vakna upp, maj 2007 - allt är som förr.
Jag skulle älska det. Jag skulle göra så annorlunda om jag fick börja där igen.
Jag skulle stannat kvar. Skulle aldrig följt med! Aldrig!
Jag säger inte att det är ditt fel, men hade jag aldrig mött dig, då hade jag aldrig gjort mig själv så illa..
Det var inte du som skadade mig, det var jag.
Det är inte dig jag vill radera, det är oss.

Under the bridge, I gave my life away..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint skrivet, jag älskar dig.
Puss Mickan

Anki sa...

Tack älsk.
Jag älskar dig också! Mest av allt.
Puss och massa kärlek till dig.