söndag, oktober 04, 2009

Kiedis är det bästa jag har.

Tjena gänget!
Lördagkväll och jag är hemma. Hur skönt som helst.
Har haft en myskväll med Kiedis.
Vi har tänt massa ljus och legat i soffan med täckte och kuddar!
Han har mest sovit bredvid mig som en liten varm klump.. shit vad jag älskar min hund!!!
När han har varit vaken har vi ätit lite glass och han har också ätit sin välling.
Eller ja, ätit och ätit.. han har lapat i sig välling och lapat i sig smält glass.
Mitt hjärta!
Jag själv har kollat på film och halvsovit. Hur skönt som helst!!
Jag ska ha en lugn period nu i 1 månad iaf. Ska satsa på träning och på Kiedis rehab.
Känns inte så säkert att lämna ifrån honom nu när det är så mycket jobb med honom.
Man måste hålla koll på allt.
Om man inte har uppsikt på honom måste han ha munkorg och tratt på sig.
Har jag uppsikt kan han slippa tratten och bara ha munkorg.
Han ska matas 4 ggr om dagen med välling som man ger genom en spruta.
Efter det MÅSTE han dricka vatten, antingen genom att lapa i sig eller genom sprutan.
Efter det är det dags att tvätta munnen från rester, först med vatten och sen med saltlösning.
Sen ska jag tvätta alla sår också.
Och så där är det hela tiden, plus en massa andra saker som att han inte får bita på något, inte snutta på något, inte hoppa omkring, inte klia sig runt munnen eller runt såren.... bla bla bla.. you see my point!
Så, det känns inte som om det är en toppen idé att lämna bort honom för att gå ut på krogen.. ?!!?! Ganska ovärt..
Men mig gör det inget! Det finns ingen i hela världen som betyder så mycket för mig som min lilla Kiedis gör.
Han har verkligen mitt hjärta.
Han är den enda som verkligen kan få mig att skratta och gråta från hjärtat.
Jag kan fortfarande gråta över det som hände.. det gör så fruktansvärt ont att se honom så här.
Jag saknar min lilla glada kille som hoppade runt, busade med allt, lekte med alla sina leksaker, slet och drog, ruskade och bet. Min lilla kille som älskade att springa lös i skogen, han som alltid skulle gräva efter mullvaden under täcket.
Åh Kiedis! Jag längtar efter allt det roliga, jag saknar din livsglädje!
Nu ligger han mest och sover hela dagarna och om han inte sover så ligger han bara och blänger.
Men ja, om man ska säga en positiv sak med det hela så är det att han har blivit vääääääldigt gosig.
Han sover helst på mitt bröst och har antingen huvudet på mitt ansikte eller så trycker han upp det under min haka.
Han vill helst bli buren hela tiden och är väldigt mammig av sig.
Just nu njuter jag av det, men jag hoppas verkligen att jag får tillbaka min spralliga Kiedis när allt det här är över :'(
Det kan ta upp emot 4 månader.. men när dom 4 månaderna är över så tänker jag ta med Kiedis ut på landet och springa runt i skogen och göra allt en hund älskar att göra.
Han är bäst min hund <3
Han är ren lycka!

Inga kommentarer: